zaterdag 26 juni 2010

Vergeet je racket niet





"Heb ik alles? Kind, check. Picknickmand, check. Kleedje, check. Knuffel, sokken, sandalen, check-check-check. Bal, o shit, mijn kind gaat ervandoor. Als ik nou vast op de fiets stap, dan hoef ik straks niet helemaal terug. Even roepen.... Gelukkig, hij stopt met rennen. Goed. Sleutels? Check. Wacht! wacht! Laat hem alsjeblieft niet weer gaan draven, want als hij het grasveld op gaat, kan ik straks al die tassen opnieuw achterop de fiets installeren. Wat zal ik voor pedagogisch verantwoords zeggen als ik hem zo te pakken heb, of zal ik gewoon boos worden? O getver, nou komt er nog een grote hond aan ook. Gelukkig, hij staat er nog... agossie kijk dat pruillipje en die natte oogjes. Dikke kus dan maar.... Zo. En nou hup op de fiets en bidden dat-ie stil blijft zitten totdat we thuis zijn...."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers